KAUNO ŠVIETIMO INOVACIJŲ CENTRO PRIEMONIŲ PLANAS DĖL ĮTRAUKTIES ŠVIETIME ĮGYVENDINIMO KAUNO M. 2024–2025 M. M. (Atsisiųsti)
Geros mokyklos koncepcijoje aptariama akivaizdi tendencija – nuo švietimo visiems pereinama prie švietimo kiekvienam, t. y. personalizuoto, suasmeninto ugdymo(si) ir mokymo(si) pripažįstant, kad žmonių patirtys, poreikiai, siekiai skiriasi ir mokomasi skirtingais tempais ir būdais. Visa tai įprasmina ir pagrindinė įtraukiojo (inkliuzinio) ugdymo idėja, kurio siekis – visavertis kiekvieno mokinio dalyvavimas ugdymo procese, atsižvelgiant ne į bendrą standartą, o į kiekvieno mokinio poreikius ir galimybes. Jau nebekeliame klausimo ar to reikia, dabar pagrindinis klausimas – kaip tai įgyvendinti.
Europos specialiojo ir inkliuzinio ugdymo plėtros agentūra siūlo atsižvelgti į inkliuzinio ugdymo reikalavimus, kurie įgyvendinami mokyklos lygmeniu:
- Prieinamumas: mokyklos aplinkos ir patalpų pritaikymas neįgaliems asmenims, specializuota kompiuterinė ir kita įranga, veiklos priemonės, mokymo priemonės.
- Pagarba mokinių nuomonei. Teigiamos nuostatos į visus mokinius formavimas ir noras bendradarbiauti su kolegomis.
- Mokytojų įgūdžiai. Nuo žinių apie įvairius sutrikimus, negalias, mokymosi sunkumus iki ugdymo metodų, reikalingų veiksmingam visų mokinių ugdymui, atsižvelgiant į kiekvieno poreikius.
- Aktyvus mokinių dalyvavimas. Visiems mokiniams sudaryta galimybė aktyviai dalyvauti mokyklos ir vietos bendruomenės gyvenime.
- Lyderystė mokykloje. Mokyklos vadovai turėtų teigiamai vertinti darbuotojų ir mokinių skirtybes, skatinti kolegialumą ir inovacijas. Lyderystė skatinama visuose organizacijos lygiuose.
- Įvairių žinybų paslaugų dermė – bendradarbiavimas su kitomis pagalbos tarnybomis ar institucijomis.
Svarbiausia įtraukiojo ugdymo vizija yra užtikrinti, kad visų amžiaus grupių besimokantiems asmenims kartu su bendraamžiais vietos bendruomenėje būtų suteiktos prasmingos ir kokybiškos švietimo galimybės. Pagrindiniai teisiniai dokumentai, kuriais remiantis kuriamos įtraukiojo ugdymo prielaidos, užtikrinant švietimo pagalbą, lygias galimybes ir ugdymosi prieinamumą yra šie:
- Jungtinių Tautų Neįgaliųjų teisių konvencija (2006). Šios Konvencijos tikslas – skatinti, apsaugoti ir užtikrinti visų neįgaliųjų visapusišką ir lygiateisį naudojimąsi visomis žmogaus teisėmis ir pagrindinėmis laisvėmis, taip pat skatinti pagarbą šių asmenų prigimtiniam orumui. Visos šalys skatinamos diegti inkliuzinio švietimo politiką, tobulinti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo praktiką, įgyvendinant atitinkamas įtraukiojo ugdymo plėtros nuostatas ir uždavinius. Nuoroda ČIA.
- LR Švietimo įstatymas (2011). Akcentuojama, kad ugdymo prieinamumas – tai galimybė mokytis saugioje, tinkamoje edukacinėje aplinkoje, kurioje kiekvienas ugdomas pagal jo galimybes, poreikius bei polinkius. Nuoroda ČIA.
- Valstybinėje švietimo 2013–2022 metų strategijoje vienas iš strateginių tikslų – užtikrinant švietimo prieinamumą ir lygias galimybes, maksimaliai plėtojant vaikų ir jaunimo švietimo aprėptį, suteikti mokiniams palankiausias galimybes išskleisti individualius gebėjimus ir tenkinti specialiuosius ugdymosi poreikius. Nuoroda ČIA.
Kiekvieno vaiko sėkmė verta bendruomenės pastangų, susijusių su mokyklos komandos požiūrio pokyčiu, nuolatiniu jos mokymusi, bendradarbiavimu tarpusavyje ir už mokyklos ribų, iššūkių priėmimu ir problemų sprendimu.
Toma Malvicė, psichologė, Kauno Prano Daunio ugdymo centras
Renginiai
Data | Renginio kategorija | Renginio pavadinimas |
2024-01-02 | Kultūrinis renginys | Nacionalinio muziejaus Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės valdovų rūmų leidinių paroda „Valdovų rūmų leidinių lobynas“. |
Nuo 2024-01-02 iki 2024-01-31 | Metodiniai renginiai | Tarptautinis metodinių darbų edukacinis virtualus projektas-paroda „Įtraukiojo ugdymo metodinės priemonės“. |
2024-01-24 | Paskaita | Paskaita-diskusija „Įtraukusis ugdymas: kodėl ir kaip?“. |
2024-02-23 | Seminarai | „Įtraukusis ugdymas – kokybiškas, personalizuotas, atitinkantis galias ir poreikius“ |
2024-02-21 | Seminarai (paraiškinis) | „Mokytojo kompetencijų tobulinimo galimybės bendradarbiaujant su specialiųjų poreikių vaikais“ |
2024-02-12 | Renginiai mokiniams | Atvira integruota lietuvių kalbos, literatūros ir biologijos pamoka 7–9 klasių mokiniams „Ekologija Europos senamiesčiuose“. |
2024-02-28 | Atviros veiklos | Atvira pamoka „Fizinių ypatybių lavinimas interaktyvių priemonių pagalba“. |
Nuo 2024-03-04 iki 2024-03-05 | Seminarai | „Praktinė funkcinė elgesio analizė ir kiti probleminio elgesio korekcijos metodai“ |
2024-03-15 ir 2024-03-22 | Seminarai | „Įtraukiojo ugdymo organizavimas pamokoje ir popamokinėje veikloje“ |
2024-03-18 | Seminarai | „Žaidimo vaidmuo ugdyme. Specialieji ugdymosi poreikiai. Lytiškumo pagrindai“ |
2024-03-06 | Metodiniai renginiai | „Komandinis darbas įgyvendinant įtrauktį atnaujinto ugdymo turinio kontekste“ |
2024-03-05 | Konsultacijos | „Interaktyvios į(si)vertinimo priemonės įtraukiojo ugdymo organizavimui“ |
2024-04-18 | Seminarai | „Vaikai ir jaunimas su psichosocialine negalia ir kitais psichikos ir elgesio sutrikimais: kaip atpažinti ir padėti?“ |
2024-04-19 | Seminarai | „Įtraukusis ugdymas: konceptualizacija ir praktiniai įrankiai“ |
2024-04-24 | Seminarai | „Emocinio intelekto įgūdžių formavimas(is) ir valdymas“ |
2024-04-05 | Renginiai mokiniams | Kauno bendrojo ugdymo mokyklų 2–7 klasių mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, edukacinis virtualus projektas „Mylimiausias mano perskaitytos knygos herojus“. |
Nuo 2024-04-02 iki 2024-04-12 | Renginiai mokiniams | Respublikinė ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo įstaigų socialinė akcija „Spalvotas lietus“, skirta Pasaulinei autizmo dienai. |
Nuo 2024-04-02 iki 2024-04-30 | Kultūrinis renginys | Knygų paroda „Balandis – autizmo supratimo mėnuo“. |
2024-04-23 | Paskaita | Paskaita „Santykio svarba suteikiant pagalbą vaikui turinčiam autizmo spektro sutrikimus“ |
2024-04-26 | Seminarai | „Negalią turinčių vaikų įtrauktis“ |
2024-05-14 | Seminarai | „Gramatiškai taisyklingos vaikų kalbos mokymas įtraukiojo ugdymo kontekste“ |
2024-05-21 | Seminarai | „Raidos, psichikos ir elgesio sutrikimai, dažniausiai pasitaikantys vaikų ir paauglių tarpe ir ugdymo institucijų veikloje“ |
2024-05-22 | Konferencijos | Tarptautinė konferencija „Mažos istorijos – dideli žingsniai: ikimokyklinio ir pradinio amžiaus vaikų, turinčių klausos sutrikimą, kalbos ugdymas“ |
2024-05-23 | Seminarai | „Kaip įgalinti gabų ir talentingą vaiką?“ |
2024-05-24 ir 2024-05-27 | Seminarai | „Savitarpio pagalbos priemonės ir galimybės, vykdant įtraukųjį ugdymą“ |
2024-05-23 | Konferencijos | Konferencija „Mokinių įtrauktis kuriant harmoningą ugdymo(si) aplinką“ |
2024-05-29 | Konferencijos | Respublikinė mokytojų konferencija „Kompetencijomis grįsta pamoka – raktas į kiekvieno mokymo(si) sėkmę“ |
2024-05-21 ir 2024-05-23 | Metodiniai renginiai | Metodinė valanda dirbantiems su SUP mokiniais „Aukime kartu“ |
2024-05-07 | Konsultacijos | „Interaktyvios mokymo(si) priemonės įtraukiojo ugdymo organizavimui“ |
2024-06-13 | Seminarai | „Ypatingi vaikai: nauja karta ikimokyklinio ugdymo įstaigoje“ |
Nuo 2024-06-03 iki 2024-06-30 | Projektinė veikla | Nordplus projekto „Neformalusis įtraukusis suaugusiųjų švietimas“ įgyvendinimas |
2024-06-21 | Seminarai | „Įtraukiojo ugdymosi plėtojimo galimybės bendruomenėse tarptautiniame projekte „Žaisk meno žaidimus“ ( |
2024-09-20 | Seminarai | „Universalaus dizaino mokymui(si) esmė, prasmė, idėja bei mokymo(si) galimybės“ |
2024-09-24 | Seminarai | „Ypatingi vaikai: nauja karta ikimokyklinio ugdymo įstaigoje“ |
2024-10-14 | Seminarai | „Įtraukusis ugdymas – kokybiškas, personalizuotas, atitinkantis galias ir poreikius“ |
2024-10-17 | Seminarai | „Universalaus dizaino mokymuisi įgyvendinimas“ |
2024-10-23 | Seminarai | „Universalios sensorinės erdvės sukūrimas ir naudojimas: pagalba vaikams su specialiaisiais poreikiais ir atokvėpis mokytojams“ |
2024-10-08 | Konsultacijos | „Interaktyvios mokymo(si) priemonės įtraukiojo ugdymo organizavimui“ |
2024-10-25 | Konsultacijos | Konsultacija specialistams, ugdantiems sutrikusios klausos ikimokyklinio amžiaus vaikus |
2024-10-10 | Renginiai tėvams | Paskaita „Autistiško vaiko pažinimas, priėmimas ir kompetencijų ugdymas: tėvystės iššūkiai ir emocinė parama sau“ |
2024-11-27 | Seminarai | „Sunkūs” ir nevaldomi vaikai – mūsų didieji mokytojai. Kaip geriau suprasti ir sutarti su autistiškais, hiperaktyviais ir turinčiais emocijų-elgesio sunkumų vaikais” |
2024-11-27 ir 2024-12-02 | Seminarai | „Kaip įgalinti gabų ir talentingą vaiką?“ |
2024-11-07 | Konferencijos | „Kai neįmanoma tampa įmanoma – skaitymo ir rašymo sutrikimai“ |
2024-11-20 | Konferencijos | Metodinė-praktinė konferencija „Švietimo pagalba ikimokyklinio ugdymo įstaigoje įtraukties kontekste“ |
2024-11-22 | Konferencijos | Respublikinė metodinė–praktinė konferencija „Įtraukusis ugdymas ikimokyklinio ugdymo įstaigose: STEAM realijos ir perspektyvos“ |
2024-12-04 | Konferencijos | Respublikinė pagalbos mokiniui specialistų ir mokytojų konferencija–forumas „Apelsinas labirinte“ |
2024-11-22 | Metodiniai renginiai | „Sensorinės integracijos modelis – pagalba vaikui, turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių“ |
2024-11-11 | Renginiai tėvams | Paskaita „Įtraukusis ugdymas, ką turi žinoti tėvai?“ |
2024-12-05 | Seminarai | „Logopedo, auklėtojo ir tėvų prevencinis ankstyvojo ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymas“ |
2024-12-10 | Seminarai | „Mokytojo kompetencijų tobulinimo galimybės bendradarbiaujant su specialiųjų poreikių vaikais“ |
2024-12-10 ir 2024-12-17 | Seminarai | „Negalios sampratos modeliai ir jų vaidmuo kuriant įtraukiąją fizinio ugdymo aplinką“ |
2024-12-11 | Seminarai | „Istorijų pasakojimas kaip įtraukusis ugdymas“ |
2024-12-11 | Seminarai | „Kompleksinė pagalba paaugliams, turintiems psichikos sveikatos, emocinės ir socialinės raidos problemų“ |
2024-12-19 | Seminarai | „Įtraukiojo ugdymo principų analizė“ |
2024-12-20 | Seminarai | „Universalaus dizaino mokymui(si) įgyvendinimo ir pritaikomumo aspektai bei praktika: užsienio šalių patirtis“ |
2024-12-12 | Metodiniai renginiai | „Kalbėti mokomės kitaip. Institucinis lygis“ |
Straipsniai
2025
2022
2021
Archyvas
Kauno švietimo inovacijų centro priemonių planai dėl įtraukties švietime įgyvendinimo Kauno m.
Kauno švietimo inovacijų centro priemonių planas dėl įtraukties švietime įgyvendinimo Kauno m. 2024–2025 m. m. (Atsisiųsti)
Kauno švietimo inovacijų centro priemonių planas dėl įtraukties švietime įgyvendinimo Kauno m. 2023 m. (Atsisiųsti)
Kauno švietimo inovacijų centro priemonių planas dėl įtraukties švietime įgyvendinimo Kauno m. 2022 m. (Atsisiųsti)
Kauno švietimo inovacijų centro priemonių planas dėl įtraukties švietime įgyvendinimo Kauno m. 2021 m. (Atsisiųsti)