Eil. Nr.
|
Mokymų programa
|
Valandos
|
1.
|
Konfliktų sprendimo ir jų prevencijos būdai.
Tikslas – suteikti žinių ir įgūdžių taikyti efektyvius konfliktų sprendimo bei prevencijos būdus.
Pagrindinės temos:
-
Konfliktų tipai: vidiniai asmenybės konfliktai, socialiniai konfliktai.
-
Konfliktų priežastys, dinamika ir pasekmės, konfliktų analizė.
-
Veiksniai, įtakojantys konflikto eigą.
-
Konflikto sprendimo būdai. Konflikto valdymo etapai.
-
Konfliktų valdymo strategijos, tarpininkavimas konflikto situacijoje.
-
Derybos kaip konfliktų sprendimo būdas.
-
Konfliktiškų asmenybių tipai.
-
Konfliktų prevencijos galimybės.
-
Stresas, streso įveikimas. Pyktis.
|
8 val.
|
2.
|
Efektyvios iškalbos menas.Tikslas – patobulinti valstybės tarnautojų iškalbos kompetenciją.
Pagrindinės temos:
-
Iškalbos kompetencijos nauda sėkmingai karjerai.
-
Efektyvios viešosios kalbos rengimas, sakymas ir vertinimas.
-
Kūno kalbos valdymas sakant viešąją kalbą.
|
8 val.
|
3.
|
Dalykinės situacijos valdymo įgūdžių formavimas: konflikto signalų atpažinimas, neigiamų emocijų valdymas, konstruktyvus minčių reiškimas.Tikslas – valstybės tarnautojų komunikacinės kompetencijos įgalinimas, dalykinės situacijos valdymo įgūdžių formavimas.Pagrindinės temos:
-
Dalykinė situacija: kito asmens priėmimas ir aktyvus klausymas.
-
Dalykinė situacija: konflikto signalų atpažinimas (konflikto valdymas).
-
Racionali elgesio taktika ir konstruktyvus minčių reiškimas.
-
Dalykinio bendravimo kliūtys.
-
Reprezentacinės sistemos.
-
„Aš“ būsenų raiška.
|
8 val.
|
4.
|
Interesantų nepasitenkinimo ir pretenzijų valdymas.Tikslas – tobulinti dalykinio bendravimo įgūdžius (socialines ir komunikacines kompetencijas) bei interesantų nepasitenkinimo ir pretenzijų valdymą.
Pagrindinės temos:
-
Kokios pagrindinės reakcijos ir klaidos, bendraujant su priešiškai nusiteikusiais klientais?
-
Kiek trukdo ir kiek padeda emocijos darbe?
-
Kokios personalo „emocionalaus“ elgesio modifikavimo praktinės galimybės?
-
Ar interesantas „visada teisus“?
-
Interesantų nepasitenkinimo ir pretenzijų valdymo psichologinės prielaidos.
|
8 val.
|
5.
|
Dalykinio bendravimo įgūdžių formavimas.Tikslas – tobulinti dalykinio bendravimo įgūdžius (socialines ir komunikacines kompetencijas).
Pagrindinės temos:
-
Kito asmens (interesanto / kolegos) priėmimo ir aktyvaus klausymo svarba dalykiniame bendravime.
-
Dalykinės situacijos valdymo svarba bei galimybės. Kaip naudoti racionalią elgesio taktiką ir konstruktyviai reikšti mintis?
-
Dalykinio bendravimo kliūtys.
-
Kiek trukdo ir kiek padeda emocijos darbe? Kaip formuojamas gebėjimas efektyviai bendrauti?
|
8 val.
|
6.
|
Darbas komandoje.Tikslas – supažindinti su darbo komandoje psichologiniais ypatumais, metodikomis, skirtomis komandinio darbo bei komandos narių efektyvumui skatinti; ugdyti sėkmingo komandos nario kompetencijas (socialines ir komunikacines).
Pagrindinės temos:
-
Psichologinė kolektyvo darna bei psichologinis klimatas.
-
Efektyvus kolektyvas – komanda.
-
Komandinio darbo psichologija; vaidmenų komandoje efektyvumas per asmeninį augimą.
-
Vadovo pozicijos reikšmė komandinio darbo efektyvumui.
-
Komandos sutelktumo (solidarumo) ugdymas (būdai).
-
Kaip formuojamas gebėjimas efektyviai bendradarbiauti?
|
8 val.
|
7.
|
Socialinės kompetencijos raiškos ypatumai dalykinėje situacijoje.Tikslas – socialinės kompetencijos įgalinimas, dalykinės situacijos valdymo įgūdžių formavimas.
Pagrindinės temos:
-
Socialinės kompetencijos raiška dalykinėje situacijoje: pasitikėjimas savimi, gebėjimas efektyviai spręsti problemas, gebėjimas numatyti, kaip reikia siekti tikslo efektyviausiu būdu.
-
Bendravimo kliūčių atpažinimas, įvardinimas bei tinkamos elgesio strategijos parinkimas.
-
Racionali elgesio taktika ir konstruktyvus minčių reiškimas.
-
Dalykinio bendravimo kliūtys.
-
Reprezentacinės sistemos.
-
„Aš“ būsenų raiška.
|
8 val.
|
8.
|
Bendravimo etiketas.Tikslas – supažindinti su bendravimo etiketo taisyklėmis oficialioje aplinkoje.
Pagrindinės temos:
-
Susipažinimo ir pasisveikinimo protokolų normos.
-
Pokalbių telefonu etiketas.
-
Elgesio taisyklės prie stalo.
-
Dalykinės aprangos reikalavimai.
|
8 val.
|
9.
|
Oficialus svečių priėmimas.Tikslas – tobulinti valstybės tarnautojų bendravimo ir bendradarbiavimo, situacijos valdymo kompetencijas.Pagrindinės temos:
-
Oficialaus svečių priėmimo tipai.
-
Protokolinės stalo serviravimo taisyklės.
-
Vaišės oficialaus svečių priėmimo metu.
-
Oficialios dovanos.
|
8 val.
|
10.
|
Bendravimas ir bendradarbiavimas su žiniasklaida. Interviu.Tikslas – tobulinti valstybės tarnautojų kompetenciją efektyviai bendrauti su žiniasklaida.
Pagrindinės temos:
-
Žiniasklaida: nuo laisvės veikti iki atsakomybės už veiklos rezultatus. Ketvirtoji valdžia: misija ar verslas? Veiklos esmė, principai, misijos, etikos normos, psichologiniai aspektai.
-
Bendravimas su žiniasklaida: netikėtumai, problemos, klaidos, galimybės ir privalumai.
-
Kaip efektyviai panaudoti žiniasklaidą visuomenei informuoti ir nuomonei formuoti? Žiniasklaida – sąjungininkė?
-
Savigyna prieš TV kameras, fotoaparatus, mikrofonus ir diktofonus. Pasirengimas interviu įvairioms žiniasklaidos priemonėms. Elgsena ir kalbėsena per interviu. Interviu efektyvumo (kokybės) vertinimo kriterijai.
-
Bendravimo su žiniasklaida strategija įvairiais atvejais (teikiant informaciją, dalyvaujant spaudos konferencijoje, rengiant medžiagą pranešimui spaudai, komentuojant; informuojant apie sėkmingus dalykus ir konfliktinių / krizinių situacijų metu).
|
8 val.
|
11.
|
Tarnautojų kalbos kultūra ir etiketas.Tikslas – formuoti valstybės tarnautojų kalbos vartojimo pagrindus, padėti suvokti kanceliarinės kalbos ypatumus bei ugdyti gebėjimą ją vartoti.
Pagrindinės temos:
-
Pirmojo įspūdžio svarba ir tinkamas įspūdžio formavimas.
-
Kalbos kultūros normos ir klaidos.
-
Klaidų analizė.
-
Etiketo reikalavimai tarnautojams oficialioje ir neoficialioje aplinkoje.
-
Dalykinis etiketas kaip organizacinės elgsenos ir organizacijos kultūros bei multikultūros pagrindas.
|
8 val.
|
12.
|
Bendravimo menas: kaip bendrauti su sudėtingo būdo klientais.Tikslas – padidinti valstybės tarnybos tarnautojų kompetenciją valdyti konfliktines situacijas darbinėje aplinkoje.
Pagrindinės temos:
-
Valstybės tarnautojų ir klientų santykių ypatumai. Klientų aptarnavimo kokybės samprata. Efektyvios elgsenos su klientais principai.
-
Problemiškų klientų tipai ir jų elgesio charakteristika. Bendravimo su probleminiais klientais barjerai ir sunkumai. Empatijos ugdymasis.
-
Gebėjimas atsispirti problemiškų klientų psichologiniam spaudimui ir susilaikyti nuo nepagrįstų sprendimų darymo. Reakcijas, kūno ir kalbos valdymas sudėtingų situacijų metu.
-
Konfliktinės situacijos diagnozavimas. Konflikto valdymo psichologijos pagrindai, reguliavimo technologijos, sprendimo, derybų strategijos ir stiliai. Trapininkavimas kaip konstruktyvus konflikto sprendimo būdas.
-
Streso samprata. Stresas ir emocijos. Streso įveikimo modeliai. Efektyvus reagavimas į problemiškų klientų elgseną. Savitvarda ir jos išlaikymo būdai.
|
8 val.
|
13.
|
Viešieji pirkimai: naujausi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimai.Tikslas – tobulinti valstybės tarnautojų viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo įgūdžius.
Pagrindinės temos:
-
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimai.
-
Viešųjų pirkimų teisinė bazė.
-
Pirkimo būdai ir jų pasirinkimas.
-
Pirkimo dokumentų rengimas.
-
Konfidencialumas.
-
Pavyzdžių analizė.
|
8 val.
|
14.
|
Lyderystės ir bendradarbiavimo stiprinimas efektyviai organizacijos plėtrai.Tikslas – suteikti žinių apie asmenybių skirtumus ir šių skirtumų panaudojimą organizacijos plėtrai, supažindinti su lyderyste grįstos vadybos principais žmogiškųjų išteklių valdyme.
Pagrindinės temos:
-
Kodėl lyderyste grįstas vadovavimas gali padėti plėsti verslą ar stiprinti organizaciją?
-
Ką apie apie valdymo ir motyvavimo teorijas sako žymiausi verslo lyderiai?
-
Ar kiekvienas gali būti lyderiu? Gardner intelekto rūšys.
-
Asmenybės tipologija.
-
Lyderystės procesas: kaip rasti pasekėjų ir pasiekti bendrų tikslų?
-
Bendradarbiavimo stiprinimas: kaip sudominti darbuotojus geriau dirbti?
-
Lyderystės ir kūrybiškumo sąsaja efektyviai vadybai.
-
Kūrybiški problemų sprendimo būdai darbe.
|
8 val.
|
15.
|
Kokybės vadybos sistemos procesų modelio taikymas viešajame sektoriuje.Tikslas – suteikti valstybės tarnautojams žinių ir įgūdžių, reikalingų taikant kokybės vadybos sistemos procesų modelį viešajame sektoriuje.
Pagrindinės temos:
-
Procesų modelio ir kokybės vadybos sistemos analizė, probleminių vietų įvardinimas. Procesų modelio teorija ir sudarymo metodika.
-
Viešojo sektoriaus organizacijos kuriamos vertės analizė.
-
Struktūros ir procesų derinimas.
-
Vertę kuriančių procesų analizė viešojo sektoriaus organizacijos atveju.
-
Viešojo sektoriaus organizacijos pagrindinių procesų atkūrimas.
-
Kokybės vadybos sistemos, kaip procesų modelio palaikymo instrumentas.
-
Esminių kokybės vadybos sistemos procesų analizė.
|
8 val.
|
16.
|
Viešasis pasisakymas.Tikslas – suteikti žinių ir praktinių gebėjimų apie viešo kalbėjimo ypatumus, balso ir kūno valdymo technologijas, pasisakymo parengimo plano sudarymą bei sudėtingų pristatymo situacijų valdymą.
Pagrindinės temos:
-
Psichologiniai aspektai: mano viešo kalbėjimo „gidas“: nusiteikimas ir vertinimo kriterijai. Kalbėjimo baimės įveikimo priemonės.
-
Viešosios kalbos sudedamosios dalys.
-
Viešosios kalbos stiliai. Kurį stilių pasirinkti, atsižvelgiant į kalbos turinį.
-
Vaizdinės kalbos sakymo priemonės ir jų įtaka kalbos efektyvumui.
-
Sudėtingo viešo kalbėjimo situacijos valdymas.
-
Kūno kalbos įtaka viešajai kalbai. Judėjimas auditorijoje, kodėl jį verta daryti ir kodėl jis naudingas.
-
Teksto skaitymas – kaip išlaikyti gyvą kontaktą su auditorija, skaitant tekstą?
|
8 val.
|
17.
|
Efektyvus vadovavimas.Tikslas – lavinti vadovavimo įgūdžius, išmokyti efektyviai vadovauti, supažindinti su lyderystės ir valdymo stiliais, komandos motyvavimo būdais.
Pagrindinės temos:
-
Vadovavimo veiklos struktūra.
-
Vadovo savybių ir įgūdžių analizė.
-
Organizacijos ir vadovo vertybės.
-
Lyderystės ir valdymo stiliai.
-
Intensyvi ir ekstensyvi laiko planavimo strategijos.
-
Prioritetų valdymas.
-
Efektyvaus susirinkimo organizavimas.
-
Darbų delegavimas. Kam, ką, kada ir kaip deleguoti?
-
Darbuotojų motyvacija ir skatinimas.
-
Efektyvi komanda. Formavimosi etapai.
-
Komandiniai vaidmenys.
-
Organizaciniai konfliktai. Priežastys. Sprendimo būdai.
|
8 val.
|
18.
|
Pozityvus mąstymas.Tikslas – supažindinti su pozityvaus mąstymo privalumais, išbandyti ir pritaikyti pozityvaus mąstymo lavinimo technikas, sustiprinti pozityvumą.
Pagrindinės temos:
-
Pozityvus mąstymas. Pozityvių teiginių naudojimas, pozityvaus mąstymo pagrindai.
-
Negatyvių minčių ir jausmų transformacija į pozityvą.
-
Stresinės būsenos, jų priežastys ir valdymas.
-
Efektyvūs streso įveikimo būdai.
|
8 val.
|
19.
|
Tarptautinio protokolo ir tarnybinio etiketo mokymai.Tikslas – išmokti oficialaus bendravimo normų ir principų, užtikrinančių sėkmingą viešą organizacijos atstovavimą bei dalykinį bendravimą.
Pagrindinės temos:
-
Tarptautinio protokolo kilmė ir funkcijos. Protokolas ir etiketas – šiuolaikinis požiūris.
-
Tarnybinis valstybės tarnautojo etiketas. Etiketo reikalavimai susipažinimui.
-
Pristatymas, prisistatymas ir pasisveikinimas, kalbos ypatumai
-
Tarnybinis etiketas darbo vietoje.
-
Oficialūs priėmimai, priėmimų tipai, susitikimai, elgesio reikalavimai.
-
Etiketo reikalavimai aprangai renginių, darbo ir laisvalaikio metu.
-
Teisingo klausymosi ir dalyvavimo pokalbyje principai.
-
Etiketo reikalavimai tarnautojams neoficialioje aplinkoje.
-
Dalykinio bendravimo svarba kasdieninėje veikloje.
-
ES valstybių specifinės elgesio normos.
|
8 val.
|
20.
|
Paslaugų kokybės tobulinimas viešajame sektoriuje.
Tikslas – stiprinti viešųjų paslaugų organizacijų tarnautojų gebėjimus tobulinti paslaugų kokybę viešajame sektoriuje bei skatinti juos kurti paslaugų tobulinimo modelius savose organizacijose taikant visuotinės kokybės vadybos modelį.
Pagrindinės temos:
-
Kokybės samprata. Kokybės užtikrinimo modelių ir metodų taikymas viešajame sektoriuje.
-
Visuotinės kokybės vadybos principai viešojo valdymo sektoriuje.
-
Paslaugų kokybė ir jų vertinimo būdai.
-
Viešasis sektorius.
-
Pokyčių teorijos.
|
8 val.
|