Kauno miesto muzikos mokyklų mokinių kūrybos konkursas

2023 m. kovo 21 d., 11:48

Kauno švietimo inovacijų centras, Kauno 1-oji muzikos mokykla ir Kauno muzikos mokyklų mokytojų metodinis būrelis pirmą kartą organizavo Kauno miesto muzikos mokyklų 5–8 klasių mokinių kūrybos konkursą.

Jo siekis – plėsti mokinių muzikos mokymo(si) ribas, pagyvinti jų mėgavimąsi muzika ir skatinti kūrybiškumą. Juk kūryba – tai judėjimas, jaunystė, tai – dovana žmonijai. Originalūs, talentingi kūrėjai visada buvo aukštinami. Bet tiesa ta, kad ir kūryba turi savus algoritmus.

Pirma – mūsų mokiniai daug groja, klauso, analizuoja muzikos kūrinius. Šios turiningos patirtys, jų naujos kombinacijos ir nulemia, paveikia kūrybą! Antra – reikia turėti savus tikslus, užsispyrimo ieškoti, savitą skonio pajautą, darbštumą. Visus šiuos bruožus galime ugdyti(s)! Ir trečia – dar reikia Mokytojo, kuris vaikus pakviestų, įkvėptų išdrįsti kurti, mąstyti kitaip.

Noriu pasidžiaugti pirmojo kūrybos konkurso dalyviais ir jų mokytojais. Visi jie buriasi Kauno 1-ojoje muzikos mokykloje. Tai Aurimas Vorobjovas (I vieta, mokyt. Eglė Valantinienė) ir Ugnius Ivašauskas (II vieta, mokyt. Jūratė Karalevičienė) – nugalėję už sukurtą muziką pateiktam vaizdo įrašui, bei Rytis Simanavičius (I vieta) ir Ūla Daukšytė, Emilė Ageravičiūtė (mokyt. Eglė Valantinienė), Patricija Abukauskaitė (mokyt. Monika Drevininkienė) – pasidalinę antrąja vieta už parinktą muziką pateiktam vaizdo įrašui.

Konkursui buvo panaudota brolių Giorgio ir Martin Koppehele multimedijos projektas Lichtmond („Mėnulio šviesa“). Dėl techninės kokybės projektas laikomas aukščiausios vaizdo kokybės etalonu. 3D animaciją kūrė ispanų menininkas Diego M. Bonat.

Įdomu buvo pakalbinti jaunuosius kūrybos konkurso dalyvius, pasiteirauti, kaip jiems sekėsi. Pasirodo, Aurimas ir Ugnius jau anksčiau bandė kurti, „atskleisti savo mintis kūriniuose“ (Ugnius) ir taip „tobulinti save“ (Aurimas). Ūla, paklausta, ar su kūryba yra susidūrusi anksčiau, patikino, kad jai patinka improvizuoti.

Atsiskleidė ir tai, kad mokiniai mėgsta eksperimentuoti su elektronine muzika (Ugnius), „kelių instrumentų nebūtų užtekę sukurti tiek daug spalvingumo turinčiam įrašui“ (Aurimas) ir ruošdamiesi šiam konkursui išklausė nemažai muzikos kūrinių (Patricija, Emilė, Ūla).

Mokiniams buvo labai svarbu, kad jų kūrybinius bandymus palaikė šeima (Rytis, Emilė), kiti džiaugėsi savo mokytojomis (Patricija, Ugnius). O Aurimas „skatino pats save, galvodamas apie ateitį“.

Ką mokiniams davė šis konkursas? „Konkursas priminė apie galimybę pritaikyti muziką ir ją susieti su vizualiuoju menu“ (Ūla), „leido pajusti muzikos įvairovę“ (Rytis), „paskatino kurti muziką“ (Aurimas, Ugnius).

Pasidomėjus mokinių apie konkurso tęstinumą, visi jam pritarė, džiaugdamiesi įgyta patirtimi ir tikėdami, kad jis „išplis dėl jo originalumo ir muzikos populiarėjimo“ (Rytis).

Aurimo Vorobjovo sukurta muzika pateiktam vaizdo įrašui:

 

Ryčio Simanavičiaus parinkta muzika pateiktam vaizdo įrašui:

Belieka ir mums pasidžiaugti, kad pavyko vaikus įkvėpti kurti, išdrįsti ieškoti, mąstyti ir galimybe dalintis jų nauja patirtimi! Tai – nemenka sėkmė!

 

Kauno miesto muzikos mokyklų mokytojų metodinio būrelio pirmininkė, mokytoja ekspertė
Eglė Valantinienė