Kauno miesto bendrojo ugdymo mokyklų 5-10 klasių mokinių rusų (gimtosios ir užsienio) kalbos praktinis projektas „Literatūrinė uogienė“

2022 m. gruodžio 15 d., 13:51

Jau antrus metus Kauno švietimo inovacijų centras ir Kauno miesto rusų (gimtosios ir užsienio) kalbos metodinis būrelis organizavo Kauno miesto bendrojo ugdymo mokyklų 5–10 klasių mokinių rusų (gimtosios ir užsienio) kalbos praktinį projektą „Literatūrinė uogienė“. Projektą, kuris vyko nuo 2022 m. lapkričio 10 d. iki gruodžio 10 d. koordinavo Kauno Juozo Urbšio progimnazijos rusų kalbos mokytoja metodininkė Ala Kakoškina ir Kauno „Vyturio“ gimnazijos rusų kalbos mokytoja metodininkė Natalija Žuravliova. Džiaugiamės, kad projekte dalyvavo Kauno Jono Pauliaus II gimnazijos, Kauno technologijos universiteto inžinerijos licėjaus, Kauno „Nemuno“ mokyklos, Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos, Kauno Juozo Grušo meno gimnazijos, Vytauto Didžiojo universiteto „Atžalyno“ progimnazijos, Vytauto Didžiojo universiteto klasikinio ugdymo mokyklos, Kauno Senamiesčio progimnazijos, Kauno Simono Daukanto progimnazijos, Vytauto Didžiojo universiteto „Rasos“ gimnazijos, Kauno Petrašiūnų progimnazijos, Kauno „Vyturio“ gimnazijos, Kauno Juozo Urbšio progimnazijos, Kauno Jėzuitų gimnazijos mokytojai ir mokiniai.

Projektą, kuriuo siekiama ugdyti mokinių komunikavimo, iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijas, domėtis kultūriniais reiškiniais, įgyvendinti įtraukiojo ugdymo principus, kūrybiškai įgyvendinti sumanymus, naudojant įvairias priemones, sudarė šie etapai:

1 etapaspažintis su žinomu rusų rašytoju A. Čechovu (susipažinimas su žinomo asmens biografija, kūryba);

2 etapasuogienės virimas (mokykloje, namuose su šeima) pagal senovinį A. Čechovo šeimos receptą.

3 etapas –  integracija su kitais dalykais (gamta ir žmogus/biologija (obuolių nauda organizmui ir t. t.); istorija (istoriniai faktai ir t. t.); lietuvių kalba (vertimai, kūryba); dailė (iliustracijos, priešiniai, logotipai); informacinės technologijos (uogienių etikečių gamyba); technologijos (uogienės gamyba); teatras (A.Čechovo pjesių pastatymai Lietuvos teatrų scenose ir t.t.);

4 etapasgerumo pamoka (arbatos gėrimas, uogienės degustavimas su dalyvavusiais mokytojais, tėvais, projekto apibendrinimas neformalioje aplinkoje).

Dėkojame projekto dalyviams už kūrybiškai įgyvendintus sumanymus, naudojant įvairias priemones ir dalinamės projekto akimirkomis.

 

Jolita Vitauskienė, Kauno švietimo inovacijų centro metodininkė