2022 metų matematikos brandos egzaminų rezultatai nemaloniai nustebino – net 35 procentai egzaminą laikiusių mokinių jo neišlaikė. Kauno švietimo inovacijų centras, siekdamas prisidėti prie matematikos pasiekimų gerinimo Lietuvoje, į pagalbą pasitelkė partnerius iš Japonijos. Ne paslaptis, kad tiksliųjų mokslų pasiekimai Japonijoje yra itin aukšti. Spalio 13-ąją vyko tarptautinis metodinis renginys „Jaunesniųjų (7-9 kl.) vidurinės mokyklos mokinių matematikos mokymas. Švietimo mainai tarp Kauno ir Hiratsukos“, kurio metu matematikos mokytojai iš Hiratsukos miesto Japonijoje dalijosi vertingąja matematikos ugdymo patirtimi.
Mokytojai Y. Takahashi ir T. Kanki supažindino renginio dalyvius su sistema (skaičiai ir formulės – funkcijos – geometrinės figūros – duomenų panaudojimas), pagal kurią mokiniai yra mokomi matematikos, kiek matematikos pamokų per savaitę turi įvairių klasių mokiniai, kokios temos ir kurioje klasėje yra nagrinėjamos. Mokytojai iš Japonijos detaliai pristatė pamokos eigą, aptarė metodinę medžiagą, naudojamą pamokose, namų darbus, testus, mokymus pedagogams. Y. Takahashi ir T. Kanki supažindino Lietuvos mokytojus su „Mokomųjų dalykų gidu tėvams“, dalinosi, kad per pirmąją matematikos pamoką mokiniams yra paaiškinama kokias priemones mokiniai turi turėti pamokoje, kaip vyks pamokos, kaip bus vertinamos jų žinios ir kaip vyks darbas namuose.
Dėkojame pranešėjams iš Japonijos ir renginio dalyviams. Tikimės, kad išgirstą vertingąją patirtį Lietuvos mokytojai pritaikys profesinėje veikloje.
Eglė Stremauskienė, Kauno švietimo inovacijų centro metodininkė