Metodinis renginys „STEAM – įrankis mokinių kūrybiniam potencialui išreikšti“

2023 m. spalio 28 d., 10:55

2023 m. spalio 24 d. virtualioje aplinkoje įvyko Kauno švietimo inovacijų centro ir Kauno miesto biologijos mokytojų metodinio būrelio organizuotas metodinis renginys „STEAM – įrankis mokinių kūrybiniam potencialui išreikšti“.

Skaitydama pranešimą „Inžinerija, gamta, biologija, bioinžinerija“ Kauno technologijos universiteto inžinerijos licėjaus biologijos mokytoja ekspertė Rita Benesevičienė renginio dalyviams priminė, kad mokyklos programoje daug dėmesio skiriama gamtamoksliniam ugdymui. „Visas procesas prasideda nuo 5-6 klasių gamtos teorinių žinių, kūrybinių darbų praktinės ir projektinės veiklos. Daug reikia žinių apie simetriją, proporcijas, medžiagų savybes. Gamtoje vyrauja dvipusiai arba bilateraliniai objektai. Gyvi padarai, tarp jų ir žmonės, yra apytikriai simetriški (kūnas dalijamas išilgai į dešinę ir kairę puses). Kita vertus, vidaus organai dažniausiai būna asimetriški. Augalai ir nejudrūs gyvūnai dažnai pasižymi spinduline simetrija, kuri jiems naudinga tuo, kad nejudant yra svarbu galėti maistą stverti iš visų pusių, taip pat svarbu gebėti iš visų pusių pajusti pavojų. Šias žinias pritaikome su mokiniais kurdami ląstelių vidinės sandaros modelius, gyvūnų prototipus iš tvarių medžiagų. Biologijos pamokose giliname žinias molekulinės biologijos, bionikos, bioinžinerijos srityse, modeliuojame organų vidinę sandarą, vabzdžių išorinę sandarą, kuriame augalų žiedų, molekulių modelius, nuotraukų koliažus, augalų ir kerpių herbariumus. Teorinės žinios padeda mokiniams suvokti kūrybinio inžinerinio proceso esminius pagrindus, o vizualizacija padeda sėkmingai įgyvendinti individualias idėjas, nuosekliai, atsakingai ir kruopščiai dirbant pasiekiame pagyrimo verto rezultato,“ – kalbėjo R. Benesevičienė. Savo pranešimą ji gausiai iliustravo mokinių darbų pavyzdžiais.

Kauno „Aušros“ gimnazijos biologijos mokytojos metodininkės Edita Railė ir Rima Skirgailienė pasidžiaugė, kad jų gimnazija yra Europos komisijos programos Erasmus+ bendrojo ugdymo pagrindinio veiksmo projekto „STEAM – įrankis kūrybiniam potencialui išreikšti“ dalyvė. Mokytojos pasidalino įspūdžiais ir įgyta patirtimi projekto kursų metu, papasakojo apie gimnazijoje organizuojamą į STEAM orientuotą tiriamąją ir kūrybinę veiklą (praktikos darbus, demonstracinius bandymus), kuriuos moksleiviai atlieka biologijos pamokose.

Nuoširdžiai dėkojame pranešėjoms už pasidalinimą.

 

Pranešimas „STEAM –įrankis kūrybiniam potencialui išreikšti!” „Erasmus+“ projekto patirtys ir pritaikymas ugdymo procese“ (Atsisiųsti)

 

Kauno švietimo inovacijų centro informacija