Gegužės 2 dieną Kauno švietimo inovacijų centre įvyko aktualus ir daug susidomėjimo sulaukęs seminaras „Švietimo įstaigų pedagoginės, metodinės ir administracinės veiklos tobulinimas praktiškai taikant dirbtinio intelekto įrankius (ChatGPT, Gemini, Claude AI)“. Renginyje dalyvavo per keturiasdešimt mokytojų iš Kauno 1-osios muzikos mokyklos, Kauno Aleksandro Kačanausko muzikos mokyklos, Kauno sakralinės muzikos mokyklos, Kauno „Vyturio“ gimnazijos bei Kauno rajono meno mokyklos.
Seminarą vedę lektoriai – Mantas Danielius Blaževičius, Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui darbui su Tarptautiniu bakalaureatu (IB) MYP, anglų kalbos mokytojas bei Tarptautinio ISM Ekonomikos ir vadybos universiteto magistrantūros studijų programos „Švietimo lyderystė“ studentas, ir dr. Domantas Milius, Kauno 1-osios muzikos mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui, fortepijono mokytojas ekspertas, akompaniatorius ekspertas bei nuo 2022 metų Kauno miesto savivaldybės programos „Iniciatyvos Kaunui“ ekspertas, dalyviams pristatė praktinius dirbtinio intelekto įrankių taikymo būdus kasdienėje pedagoginėje veikloje.
Seminaras išsiskyrė dalyvių aktyvumu ir nuoširdžiu įsitraukimu. Muzikos istorijos mokytoja Jūratė teigė, kad jai ypač aktualu išmokti tinkamai formuluoti užklausas dirbtiniam intelektui, siekiant kuo įdomiau ir efektyviau pasirengti muzikos istorijos pamokoms 6–8 klasių mokiniams. Ji iliustravo tai pavyzdžiais, kaip ChatGPT gali padėti parengti interaktyvius klausimus apie klasikinės muzikos kompozitorių gyvenimą, taip pat sudaryti įvairių muzikos kūrinių klausymo užduočių serijas, kurios lavintų mokinių gebėjimą analizuoti ir atpažinti skirtingų epochų muzikos stilius.
Kita dalyvė, fortepijono mokytoja Rasa, pažymėjo, kad po seminaro jai tapo aiškiau, kaip dirbtinis intelektas galėtų padėti efektyviai rinkti ir susisteminti medžiagą apie skirtingų epochų kūrinių pedalizacijos ypatumus. Ji pažymėjo, kad, pavyzdžiui, romantizmo laikotarpio muzikai būdingas gausus, ekspresyvus pedalo naudojimas, priešingai nei baroko kūriniuose, kur pedalas naudojamas itin subtiliai ir atsargiai. Rasa akcentavo, jog struktūrizuotos užklausos dirbtiniam intelektui savo esme yra labai artimos muzikos kūrinių analizės ir struktūrizavimo procesui.
Seminaras buvo įvertintas jame dalyvavusiųjų kaip puiki proga ne tik išmokti naujų metodų, bet ir pasidalinti savo patirtimis, abejoti, klausti bei diskutuoti. Atrodo, kad dalyviai iš seminaro išėjo pasiruošę išbandyti naujus sprendimus savo kasdienėje profesinėje veikloje, suvokdami, kad technologijos yra ne tik iššūkis, bet ir galimybė augti bei tobulėti net ir muzikos bei meno mokyklų aplinkoje.
Dr. Domantas Milius, Kauno 1-osios muzikos mokyklos direktoriaus pavaduotojas
Mantas Danielius Blaževičius, Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui