Kovo 28 d. Kauno „Santaros“ gimnazija drauge su Kauno švietimo inovacijų centru, organizavo Respublikinę metodinę-praktinę konferenciją „Gimnazijos kelias: nuo atradimų iki sėkmingos ateities kiekvienam mokiniui“. Renginys suvienijo švietimo bendruomenę bendram tikslui – rasti veiksmingus būdus, kaip sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui augti, tobulėti ir pasitikėti savo galimybėmis.
Konferencijos atidarymo metu susirinkusius džiugino Kauno „Santaros“ gimnazijos jaunimo tautinių šokių kolektyvas „Santariečiai”, vadovaujamas Kazimiero Kondratavičiaus. Šventinė nuotaika ir kolektyvo pasirodymas simbolizavo tradicijų ir šiuolaikinio požiūrio į švietimą dermę.
Konferencijos tikslas buvo dalytis gerąja patirtimi ir didinti pedagogų kompetencijas kuriant įtraukias ir universalias ugdymo sąlygas kiekvienam gimnazistui. Pabrėžta, kad svarbu atrasti ir puoselėti kiekvieno mokinio unikalumą bei padėti ugdyti gebėjimus, reikalingus sėkmei gimnazijoje ir ją baigus.
Švietimo ekspertai ir praktikai dalijosi įžvalgomis, skatindami pedagogus kurti inovatyvias ir kiekvieno mokinio poreikius atitinkančias mokyklas. Renata Dudzinskienė, švietimo ekspertė ir lektorė, pabrėžė, kad universalaus dizaino ugdymui(si) principai padeda sukurti įtraukią mokymosi aplinką, kur kiekvienas mokinys gali rasti tinkamą būdą mokytis ir tobulėti.
Gita Žukovskienė, Kauno pedagoginės psichologinės tarnybos direktorė, pristatė saugios ir priimančios aplinkos kūrimo svarbą, akcentuodama tarpusavio pagarbą, empatiją ir bendradarbiavimą, kurie būtini, kad mokiniai jaustųsi vertinami ir priimti.
Dainora Mineikienė, Rokiškio rajono Juodupės gimnazijos direktorė, pabrėžė, kad pagalba mokytojams įtraukiajame ugdyme yra būtina, siekiant užtikrinti kokybišką mokinių mokymąsi. Ji taip pat atkreipė dėmesį į mokytojų emocinį stabilumą, teigdama, kad tik pailsėję pedagogai gali užtikrinti aukštą ugdymo kokybę.
Viktorija Markevičienė, Kauno „Santaros“ gimnazijos anglų kalbos mokytoja, pristatė tarptautinių projektų, ypač Erasmus+ projekto „Unite for Equality“, patirtį. Projektai skatina kultūrinį suvokimą, gerina kalbinius įgūdžius ir padeda formuoti europietišką tapatybę.
Milita Akambakienė ir Liuda Jarošienė, Kauno Veršvų gimnazijos logopedės-specialistės, kalbėjo apie informacinių technologijų poveikį mokinių emocinei ir kalbinei raidai, akcentuodamos atsakingą technologijų integraciją į ugdymo procesą.
Edita Balzarienė ir Laima Bertė, Kauno taikomosios dailės mokyklos atstovės, nagrinėjo meno svarbą ugdymo procese. Jos pabrėžė, kad menas gali būti tiltu tarp mokyklos ir sėkmingos karjeros, skatindamas kūrybiškumą, saviraišką ir pasitikėjimą savimi.
Diana Zenkovienė ir Irma Kimbarienė, Kauno „Santaros“ gimnazijos specialioji pedagogė ir socialinė pedagogė, pristatė mentorystės svarbą mokykloje. „Mokinys-mokiniui“ sistema, kurioje mokiniai gali vieni kitiems padėti įveikti mokymosi iššūkius ir kurti tvirtesnį bendruomeniškumo jausmą, gali tapti viena iš svarbiausių priemonių mokinių motyvacijai didinti.
Apibendrinant, konferencijos metu buvo aptartos šiuolaikinės gimnazijos ugdymo(si) kryptys ir iššūkiai. Pranešėjai akcentavo, kad kiekvienas mokinys turi unikalių gebėjimų ir poreikių, todėl būtina taikyti lanksčias ir diferencijuotas mokymo(si) strategijas, užtikrinančias ugdymo prieinamumą ir veiksmingumą.
Renginys tapo erdve dalytis idėjomis ir stiprinti pedagogų bendruomenės ryšius, skatindamas pokyčius, kurie prisideda prie mokinių gerovės ir ateities sėkmės. Konferencija įrodė, kad švietimas – tai kelionė nuo nežinojimo prie išminties, nuo abejonių prie atradimų, nuo svajonių prie sėkmės.
Diana Zenkovienė, Kauno „Santaros“ gimnazijos specialioji pedagogė
Irma Kimbarienė, Kauno „Santaros“ gimnazijos socialinė pedagogė