Šių metų lapkričio 20 d. Kauno švietimo inovacijų centras drauge su Kauno miesto ikimokyklinių įstaigų logopedų ir specialiųjų pedagogų metodiniu būreliu, organizavo metodinę-praktinę konferenciją „Švietimo pagalba ikimokyklinio ugdymo įstaigoje įtraukties kontekste“. Konferencijos metu buvo pristatyti aštuoni žodiniai ir septyni stendiniai pranešimai, kurių tematika atspindėjo šių dienų švietimo aktualijas. Pranešėjai dalijosi gerąja darbo patirtimi, dirbant su specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) vaikais ir įtraukumo užtikrinimu ugdymo procesuose.
Konferenciją pradėjo Kauno pedagoginės psichologinės tarnybos direktorė Gita Žukovskienė, kuri supažindino dalyvius su tarnybos veiklos funkcijomis ir pagrindinėmis kryptimis. Po jos sekė pranešimai, kuriuose buvo aptariami įvairūs ugdymo metodai, terapijos ir aplinkos pritaikymo būdai.
Daiva Kranauskienė, Kauno r. Domeikavos gimnazijos logopedė-specialioji pedagogė metodininkė, pasidalijo savo patirtimi ugdant vaikus neformalioje aplinkoje – žirgyne. Kauno Prano Daunio ugdymo centro psichologė Ugnė Kazakevičienė, mokytojos Vykinta Vilinauskaitė, Laura Šertvytė bei Aušrinė Šniokienė, neformaliojo ugdymo skyriaus pavaduotoja, pristatė darbo su autizmo spektro sutrikimų (ASS) turinčiais vaikais specifiką bei komandinio darbo svarbą.
Kauno lopšelio-darželio „Vaikystė“ logopedė metodininkė Inesa Juškienė ir logopedė Aistė Kulbytė-Usavičienė pristatė patirtį dirbant su ankstyvojo amžiaus vaikais ir taikant sensorinio skaitymo metodą. Kauno lopšelio-darželio „Kūlverstukas“ logopedė metodininkė Inga Erika Kurilavičienė ir Kauno lopšelio-darželio „Linelis“ logopedė metodininkė Vilma Budrikienė pasidalijo atlikto tyrimo rezultatais apie smulkiosios motorikos lavinimo svarbą logopedinių ir specialiųjų pedagoginių pratybų metu. Tyrimas parodė, kaip skiriasi mergaičių ir berniukų rankų lavinimo metodai, kokią reikšmę tai turi jų vystymuisi.
Kauno lopšelio-darželio „Žingsnelis“ logopedė metodininkė Rita Miliukevičienė pristatė savo patirtį, kuriant interaktyvias priemones naudojant WORDWALL programą.
Be žodinių pranešimų, konferencijoje taip pat buvo pristatyti stendiniai pranešimai – švietimo pagalbos specialistų, dirbančių su ASS, neprigirdinčiaisiais ir vaikais, turinčiais kalbos, kalbėjimo ir komunikacijos sutrikimų, darbo specifiką, taikomas priemones ir metodus, komandinį darbą su mokytojais, siekiant užtikrinti kokybišką ugdymą ir įtrauktį.
Dėkojame Kauno miesto ikimokyklinių įstaigų logopedų bei specialiųjų pedagogų metodiniam būreliui už švietimo pagalbos specialistų subūrimą dalytis švietimo pagalbos ir įtraukties tematikos plėtojimu, pranešėjams už vertingus pranešimus ir praktines įžvalgas, dalyviams už aktyvų dalyvavimą, idėjų mainus ir indėlį į švietimo bendruomenės tobulėjimą.
Silvija Jockutė, Kauno švietimo inovacijų centro metodininkė
Eglė Žičkuvienė, Ikimokyklinių įstaigų logopedų ir specialiųjų pedagogų metodinio būreliopirmininkė