Spalio 15 d. Kauno Šv. Jurgio konvento vienuolyno kiemelyje įvyko išskirtinis respublikinio meninės kūrybinės raiškos projekto „Skėčio pasakojimai“ baigiamasis renginys, skirtas Pasaulinės psichinės sveikatos dienai paminėti. Šis Kauno „Vyturio“ gimnazijos ir Kauno švietimo inovacijų centro organizuotas projektas, apjungęs emocinio intelekto lavinimą, kūrybiškumą ir buvimą gamtoje, sukvietė pradinių klasių mokinius iš Utenos, Vilniaus, Visagino ir Kauno. Vaikai turėjo galimybę piešti ant skėčių, giliau pažinti savo emocijas ir ugdyti bendravimo įgūdžius – visa tai tapo unikalia švente, stiprinančia jų asmenines savybes.
Plenero metu kiekvienas dalyvis gavo baltą skėtį – asmeninę kūrybos drobę, kurioje galėjo vaizduoti savo emocijas ir jausmus. Vienuolyno kiemelio sakrališkumas, jauki aplinka ir grynas oras sukūrė ypatingą atmosferą, padėjusią vaikams atsipalaiduoti ir kurti laisvai bei nuoširdžiai. Mokytojai skatino vaikus suprasti, kaip spalvos ir formos gali atspindėti jų vidinę būseną, o pokalbiai apie emocijas padėjo atsiskleisti ir dalintis išgyvenimais.
Antrokė Smiltė dalinosi savo įspūdžiais: „Man labai patiko piešti ant skėčio, nes galėjau išreikšti, ką jaučiu, be žodžių. Mano skėtis pilnas mėlynų debesų, medžių ir gėlių, nes man patinka ramybė, ir kai esu laiminga.“
Renginio tikslas buvo skatinti vaikų emocinį intelektą per meną ir saviraišką. Vaikai, mokydamiesi įvardinti savo emocijas, galėjo jas vizualizuoti ant skėčių, kas ne tik lavino jų kūrybiškumą, bet ir stiprino emocinį atsparumą. Pedagogė Edita Ivonienė, dalyvavusi renginyje, pastebėjo: „Vaikai puikiai susidorojo su užduotimi – atvirai dalijosi jausmais, piešė tai, kas jiems svarbu. Smagu matyti, kaip tokia veikla skatina emocinį sąmoningumą ir stiprina vidinį atsparumą.“
Projekte taip pat akcentuota bendravimo svarba: vaikai dirbo grupėse, dalinosi idėjomis, mokėsi suprasti vieni kitus, o buvimas gryname ore prisidėjo prie jų fizinės ir psichinės sveikatos stiprinimo. Organizatoriai džiaugėsi renginio sėkme, kuri pranoko lūkesčius: mokiniai ir pedagogai pastebėjo, kad kūrybinė veikla padėjo vaikams atsipalaiduoti, geriau pažinti savo emocijas ir sustiprinti tarpusavio ryšius. Renginio pabaigoje dalyviai buvo apdovanoti padėkomis, o jų dekoruoti skėčiai papuošė kiemelio erdvę – priminimą, kad kūryba ir emocinis sąmoningumas prisideda prie geros savijautos.
Rugsėjo – spalio mėnesiais vykęs projektas tapo įkvepiančiu renginiu, ne tik lavinusiu vaikų emocinį intelektą, bet ir skatinusiu gerą nuotaiką, bendrystę bei psichinę sveikatą per meną ir buvimą gamtoje. Tikimasi, kad ši šventė taps kasmetine tradicija, įtrauksiančia vis daugiau vaikų ir suteikiančia jiems galimybę augti kūrybingai ir sveikai.
Arūnė Janulevičienė, Kauno „Vyturio“ gimnazijos mokytoja metodininkė