Birželio 12 dieną virtualioje aplinkoje vykusiame metodiniame renginyje „Biblioteka ir DI: kūrybinės jungtys per Jono Biliūno „Joniuką“ dalyvavo bibliotekininkai ir pedagogai iš Lietuvos miestų ir miestelių mokyklų. Renginio, kurį organizavo Kauno švietimo inovacijų centras bei Kauno mokyklų bibliotekininkų metodinis būrelis, tikslas – aptarti, kaip dirbtinis intelektas (DI) gali tapti vertingu įrankiu šiuolaikinėje bibliotekoje ir ugdymo procese.
Vytauto Didžiojo universiteto „Atžalyno“ progimnazijos bibliotekininkas Andrius Levanavičius pristatė DI taikymo galimybes tiek bibliotekos veikloje, tiek ugdyme. Savo pranešime jis pasitelkė kūrybišką metodą – Jono Biliūno novelės „Joniukas“ analizę. Andrius dalyviams parodė, kaip DI įrankiai gali būti naudojami literatūros analizei, kūrybinių veiklų organizavimui ir ugdymo turinio pritaikymui. Jis pademonstravo, kaip šiuolaikinės technologijos padeda interpretuoti literatūros kūrinius, kurti individualizuotas užduotis mokiniams, generuoti kūrybines idėjas ir aktualizuoti klasikinius tekstus šiuolaikiniame ugdymo kontekste.
Renginio metu dalyviai aktyviai domėjosi DI įrankių saugumu, dalinosi asmenine patirtimi ir aptarė, kaip šiuos įrankius jau naudojo planuodami edukacinius užsiėmimus bei ruošdamiesi naujiems mokslo metams. Atsiliepimai patvirtino, kad susitikimas buvo ne tik informatyvus, bet ir įkvepiantis:
„Ačiū, tikrai buvo glaustai, aiškiai ir… naudinga.“
„Puiki pamoka apie praktinį DI pritaikymą!“
„Dėkojame už susitikimą. Buvo įdomu ir informatyvu. Tikrai pasinaudosiu keletu naujovių.“
Renginys tapo ne tik žinių ir patirties mainų erdve, bet ir puikiu pavyzdžiu, kaip inovacijos ir tradicija gali darniai susilieti, papildydamos viena kitą.
Aistė Vasiliauskienė, Kauno miesto mokyklų bibliotekininkų metodinio būrelio pirmininkė
Irena Valentukonienė, Kauno švietimo inovacijų centro bibliotekininkė